Followers

Thursday, December 30, 2010

heyy you little sista !

tadi , my little sista pegi wat ic. kt mne lagi , kt wisma negeri tu lah . dyorg pegi nek bas je sbb traffic jam . then dyorg singgah term and seremban parade . balik2 jeh aq tgk kt tgn adq aq ad JAM ! sedih aq weh . 

mak aq dah jnjy ngn aq , dye nak bwk aq pegi kdai beli brg2 ostel aq termsok a jam tuh tapi tgk skrg .. lg pon aq nak beli jam uh pky duit aq . terus bad mood jdnye aq ny . nak nangis , aq tak reti .. so , kt blog ny jela aq ley luahkan pe yg t'pndm kt aty kan kan . dats y lah i luv u blog ~ <3 .. 

hm , tade rzki kot skrg . tapi tidakkk !!! aq nak beli jamlah . kowg tak pham lagi ke . ad gak yg nak kne mrh ngn aq nh . tak psal2 ngn kowg2 skali aq mrh . ergh . aduhh . adoyy . haish .... ape nyy . mummy ,  i am waiting yr promises . tggl esok je laz . u say so . kalo esok aq tak dpt beli jam gak cmne ? hm , t'pkse lah aq mogok 5 mgu . so, lau kowg nmpk aq tak ceria uh , jgn a gwau yg tak sepatutnye ngn aq . nty b'tmbh2 terok a keadaan yg da emg sedia keruh tu , oke ? . 

so , tok elgkan kesedihan aq ny , kte chillax oke . yeah , lupekan yg lalu , mulekan yg baru. moge2 lpas ny aq tenang a ea . i hope so. :'(

Wednesday, December 29, 2010

haiyaa ~

ye ye aq tau tu . argh , apekah ini?

sume owg berhak bersuara kan . yeah , termasuk aq lah kan .. tp , b'pd-pd lah . tapis ckit pe yg kowg nak ckp tuh *aq ckp kt diri aq gak . kte sume de aty ngn perasaan kan . msti sume tau pe mksd aty terguris , terkesan , tercalar , hancur berkecai , kecewa dan yg sewaktu dgnnye ~ means , ape je yg kowg ckpkan tu (lbey2 lagi kalo tulis) if ktorg salah translate , probs besa tuh . aq tanak bg cth nty tkut tmbul mslh pape plak . juz , tepuk dada tye iman lah . 

yeah , aq ngaku dlu aq mlut laser (bole tahan a) . ckp main lepas jehh . *aq slalu ckp b4 pqe and dat de worst i think . nseb baik manusia nh bole berubah-ubah kan . it makes me think twice . egt ! tak semestinya owg yg jahat takleh jadi baik dan tak semestinya org yg baik takkan jadi jahat . dan aq plak . tah bpe je  peratus baik aq kan . evil aq apetah lagi . doyy , tak terkire . 

to mummny and daddy . nani mntak maaf ea . pena gak nani naik suare . sepatutnye takleh kan . tp tade sape nak tego nani . mummy daddy tegolah nani . nani tak kesa . nani lagi suke lau de owg tego nani . tego a nani ea , tego tau . :D  cmni bwu a oke ckit . mummy daddy , nani luv u sooo much <3 


*maaf , tiada nme pggilan NANI dlm kamu edup aq . tuh aq sje je . na try tapi geli a . cm mnje sgt un ad gak . aq ny kan mcm gangster ckit . hehe . tah a . kau ase ?

 ohh lpe plak . smbung psal td . yep , tapis ckit pe yg kte nak ckp tuh . mean , pqe dlu bwu ckp . and pleng pnting , tuka gye perckpn uh if perlu . kdg2 kte ase kte ckp cm bese jeh ngn owg tu tapi senanye owg tu ase cm kte mrh dye . so , fikir-fikirkan lah . (:

Tuesday, December 28, 2010

to my sista !

heyy ya . besok , 29 dec . yr bezday sista ! XD   mude sungguh kau kan . hehee . so , ape wish kau ? nak patung bear ? nset blueberries ? iPod nano ? nonono . ko mane bole lagi mewah dr ktorg . nset ktorg un nset cikai jehh , takkan a kau plak nset canggih . ;PP  nty kau buad ktorg jlez meyh , tak boleh oke ! hehee . so , buad mse nh kau juz layak dpt kek je .

oke . kau nak kek ape nh ? cepat , sementara ktorg tga rjen nak belikan nh .... =.='  kek coklat ? cheese kek ? kek ape nh ? cepatlah pilih ~~ hehe . memaksa plak ktorg kan . tak suke ? maaf ea .. 

adiah ? perlu dibagi ke ? cehh , menanye plak ktorg . lau ko nak , tu hah . kt kedai uh byk adiah meyh . pilih je yg mane 1 b'kenan kt aty kau uh . tp xm0 yg mhal2 ea ,, bwh rm1o je . hee . bukan kedekut tapi berjimat ~ :'D  

so da dpt sume tuh ape lagi , enjoy laa :DD  

khas tok kowg . :)

aq ? aq ny jahat kan . ske sakitkan aty owg . msti kowg pena terasa ,, i'm sorry oke . kdg2 mlut aq ny emg laser ckit (tapi cm byk jehh . hee.) so kowg tegurlah ea . jgn malu2 . aq ny suke lau owg tego aq . at least aq tau ape slh aq n aq msih de kesempatan na btulkan lagi . aq sebolehnya taknak ulg keslhn aq lagi !! jadi , rjen2 a tego aq ea . nobody's perfect . cmtulah aq . aq ta smpurna , aq tak baik cm kowg , aq byk kelemahan .. tapi pape un , aq sntiase nak jd baik . juz sebolehnya aq nak de owg skong aq dr blkg . bg aq smgt . sntiase ad ble2 mase aq perlukan ~ 

baiklah , aq mntak maaf . aq slalu susakan kowg (even kowg sdar atau tak) . aq pena lukakan aty kowg , aq pena terlanggar kowg (ad ke?) , aq pena TERshare mknn ngn kowg , n maybe aq un pena ckp kasar ngn kowg . nak ckp f2f , aq ta berani . takut nty kowg tak terima maaf aq plak . nty aq plak yg segan , terhegeh-hegeh mntak maaf kt kowg . kowg ta kesa ke aq ckp kt sini nh ? i hope u're not . hee . 

sume yg aq nak ckp , aq da tulis dah kt ats uh (yke sume ? o.O) . utk kali terakhir , i really hoping dat u all cn forgive all my mistakes ,, kosong kosong oke . :D  kalo aq pena tersepak kaki kowg ke , tersentuh kowg ke , tergnggu kowg na blaja ke , terbuad kowg mennyampah ke , kowg buat2 lah ta egt hal tu sume bole ? hehe . sape aq na suh kowg lupekan uh sume kan . it's up to you lah , i ta kesa senanye .. aq tanak pkse kowg maafkan aq . aq nak kowg maafkan aq seikhlas aty kowg so , slagi tak boleh na maafkan aq , jgn pkse diri tu tok maafkan aq keyh . (:  

biru lagi menarik dari pink .

aq suka warna pink ? ko ase ? HAHA ! pink is not my taste . bukan aq kate aq benci kale pink tapi ,, aq ta bpe ngam ngn pink nh . kale nh terlalu lembut tok aq . dats y lah i prefer blue than pink . oke a tu kan .. blue is my life ., blue is intersting  ;)  kenapa ? anda jeles ? , msing2 de wane faveret dyorg sndiri lah . kau un sme kan . kau suke kale ape ? HIJAU ? MERAH ? COKLAT ? UNGU ?? dats yr choice lahh . stiap kale faveret kowg tuh melmbgkan diri kowg sndiri . MACAM AKU . :D  aq kan suke kale biru , so 

:BIRU 
:MELAMBANGKAN KEJUJURAN DAN KEMULIAAN
:MELAMBANGKAN PERASAAN DAN EMOSI SEORANG LELAKI
:BIRU MUDA
:DIKAITKAN DENGAN PERASAAN KASIH DAN SAYANG 
:MELAMBANGKAN KELEMBUTAN HATI SEORANG PEREMPUAN
 

:BIRU TUA
:MELAMBANGKAN RAJIN DAN BERDEDIKASI
:WARNA INI DIGUNAKAN SEBAGAI WARNA KORPORAT

:BIRU TURQUOIS 

:MELAMBANGKAN WARNA KEHENDAK PERTUMBUHAN SPIRITUAL DAN KETEGANGAN
:MERUPAKAN WARNA YANG PALING SESUAI UNTUK MEMBUAT SEBARANG KEPUTUSAN YANG PENTING
CONTOHNYA: WARNA INI SERING DIGUNAKAN OLEH AKAUNTAN
:TURUT MELAMBANGKAN KESEDIHAN
  
tapi , ad gak yg kate kale biru nh mksd ea ;  
Setia pada pasangan, pandai berjimat, suka berterus-terang, jujur, cekap dan mudah memaafkan.


it makes me think twice . aq cmtu ke ?  haha . ntah a . i confused wif myself . adakah aq ny seowg yg jujur ? kalo mudah memaafkan owg uh aq ley trme lagi . sbb pe yg owg wat kat aq tak berbekas lgsong lam aty aq nh . kau tye aq knpe ? tah a . aq ny aty batu kot . eh tak tak . ntah aq tak sure .. mane a aq tau .. dah mmg aq sng nak maafkan owg *lbey2 lagi lau tak f2f , lagi sng kot nak maafkan owg tuh . ngee . pelik ke ? aq ase cm bese je .. kau je kot yg ase pelik . hehe . sory ea ;D
 


 

Sunday, December 26, 2010

buad si dia ~

Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati si dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia,jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..

Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..

Tolong ingatkan si dia, aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
Tolong ingatkan si dia, aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya kerana santunnya..

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia, aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya..

Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya, aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya, aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia, aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia, aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia, cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan pada si dia, kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri...

Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia.. Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia.. Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..

Wednesday, December 22, 2010

if i were ~ -.-

i were hoping dat i can be a NORMAL person but i can't ..
i were waiting when could i CRY but it useless ..
i were wondering when could i be de GREAT person but it meaningless ..
i were ektuly wanted all de besh memories will stick in my mind coz it's priceless .. 
i were imagine dat u were here beside me but it was untrue . dat was only my imagine .
i were juz wanted sumbdy to accompany me
lend me his/her shoulder to cry for
borrowed me his/her ears to listen my probs ~ 
always by my side whenever i need him/her ..
all de way long .  

ohh , if i could juz be a PERFECT person , 
there's nothin' to be worried about .
people respect me .
but there were HOPELESS
none would be a perfect person ! 
nobody's perfect , dat's de fact dat we all same . (:   

kau nak pndah ? .

aq de kwn , *sume owg tntu ad gak kan . yeah, tp yg nh berbeda . pe yg berbeza ? hm , ad a ;D   
my fren , let known him as abc . haha , funny ryte . abaikan ~  i known him afte a few months i enroll to a new school . oh yeah , he's so shy (my fwen said laa .hee) iluvhim ,, he's my besties ~ :DD ahha  , . next year , we both 2gether will be candidate's spm . luckily , we're not in same class . segan seyh . na jmpe f2f ponn dah segan inikan plak na 1 klz . probs a cmtuh . aq ta bese ag a . ngee ,, 

one day ~ i got a msj from him . he said 'taon dpn aq dh tak skola pedas lg dah . lau aq skola un maybe skjp je then pndh atau pndh teros . yg pnting aq x bole skola kt skola yg b'name PEDAS !' tergamam aq weyh .. i asked him 'tak bole ke lau ko tak pnda ?' then he said 'ttp tak bole.aq takleh skola kt skola yg bernme PEDAS.'  byk kali gak la dye ulg sentences tuh ,,   really , i were  hoping he's lying ! but he doesn't denied it at all !! 2 times wehh he remind me 'bout this and 2 times gak he doesn't denied it n 2 times too i were hoping he's lying but , none . 

he'll enroll soon , and i'll be missing him (even juz as a fren,)  tak pena aq ase cmnh wea . azie na pndh un (even aq sdey) aq ttp ley than lg . tp kau . asal bwu skunk na ckp ? asal ckp kat aq? . knpe? npe ?? , doyy . i noe u'll not answering me but at least ., stay jeh kt cni . pe krgnye skola ny? skola ny ebad , dq dye pndy2 ,. kwn ko un rmy ~  setaOn je lagi wea . tolong a ..

HAH pegi la pndh ! nak sgt kan . yela , ktorg ny sape je bagi kau kan .. kawan ? hm , tuh sume owg akn ngaku tuh . lawan ? oh no , i wouldn't ,, and so what ?!  tu a . len kali lau na pndh, pndh a awl2 . cam NASHRIQ HYLMI ke ,, MOHD MUSTAKIM ke ,, ny tak . taon dpan gak la kau nak pndh .. asal ha ? ape probs kau kt skola ny? cte ckit kat aq ..  tgk , ko tanak cte kan . fine ! pndh a kau . ade aku kesa ? hmph . 

huh . sory . emo jeh tadi . sje na luakan perasaan ,, dah3 ~ kowg xmo tacing dee . tgk tu , jgn smpy kua lak air mte tuh ,, haha . tenang jela wea . dq uh un na pndh daa .. biakan dye , sape suh dye na sgt pndh kan .. dah . lap airmte tuhh .. focus spm lah sygs~ yg na pergi tuh , BIARKAN JE ..  



regardless , imny