Followers

Monday, August 29, 2011

seksanya kami disini (di alam barzakh) .

jika kamu tahu apa yang saya tahu... tentu kamu akan banyak menangis(pinjam ayat rasulullah jap kerana aku manusia biasa dan tidak layak untuk berkata2 begitu..kepada Allah aku memohon ampun) kerana Allah dah bagi petunjuk tu pada saya... maka skrg saya faham maksud kata2 rasulullah itu....kamu tau tak apa ahli kubur skrg kena... mereka kena azab tanpa berenti dan menjerit2 meminta doa kepada anak mereka... dengan kata2 lebih kurang maksud yang saya dengar melalui peyampaian "Ya Allah maafkan lah aku kerana aku tak bimbing mereka kejalan yag benar(anak2 isteri, jiran dan sahabat2) aku sakit kena azab ini... ya allah ampunkan lah aku... Anak anak ku tolong lah doakan untuk ayahmu ni... bapak tak tahan kena azab kubur" menangis saya... dan sedih saya taip ni.... kerana ummat muhammad menderita skrg ni... tak faham maksud islam sebenar... sama juga lah saya satu ketika dulu... yang saya ni jahil dan banyak melakukan dosa....(ya allah ampunilah aku...)



sahabatku...awak tahu tahu tak... yang mana anak anak mereka dan isterinya tak menjaga auratnya...(bagi anak perempuan dan anak lelaki dan isterinya) selagi itulah bapa atau suami mereka kena azab atas kesalahan tak bimbing...dengan ungkapan ayat "Ya Allah maafkan lah aku kerana aku tak bimbing anak anak aku dan isteri aku... sesungguhnya aku tidak tahu siksaan yang amat dasyat sebegini seperti guruh dan panahan petir di badanku... Ya Allah aku sakit kena azab ini sakit yang teramat sangat... ya allah ampunkan lah aku... Anak anak ku tolong lah doakan untuk ayahmu ni... bapakmu tak tahan kena azab kubur"(kata kata yang sentiasa diulang...) INGAT ALLAH MAHA MENUNAIKAN JANJINYA dan sahabat kamu tahu tak... kenapa ada anak2 jahat... itu adalah kerana ibu bapanya tak taat pada Allah dengan seikhlasnya(dari hati) dan jika ada ibu bapa yang taat pun ada anak mereka yang jahat... itu adalah kerana mereka tak mendidik anak mereka dengan yakin pada Allah maka Allah beri mereka ujian sebegitu.... (azab kubur adalah rahsia... kerana itu adalah salah satu maksud qadaq dan qadar yang mana kita kena percaya dan beriman padanya... tapi bila Allah dah bagi petunjuk jangan lah mensia siakan nya... sesungguhnya ALLAH ITU MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG... KERNA ITULAH KAMU DAPAT PETUNJUK SUPAYA KAMU SEMUA TIDAK KE NERAKA. betapa hebatnya kuasa Allah agar ummat muhammad menuju kejalan kebenaran maka dia memberikan petunjuk... syukur dan terima kasih ku ucap pada mu ya allah.)



akhir sekali maafkan lah segala kata kata ku ini jika ada yang menyinggung pihak perempuan terutamanya mengenai aurat.... kasihankan lah pada bapa2 mu agar tidak di azab.... kerana setiap kali org ramai melihat aurat kamu... selagi itulah bapa2 mu akan diazab... dan maafkan lah aku sekali lagi kerana berkata2 secara terbuka... sesungguhnya ahli neraka akan ditanya... adakah org yang menunjukkan padamu jalan kebenaran (lebih kurang maksud tafsiran rujuk surah al mulk ayat 8) dan ahli neraka akan berkata ada... tapi kami mengolok ngolok kan nya..(lebih kurang maksud tafsiran rujuk surah al mulk ayat 9)



dan sekali lagi kepada semua sahabat ku disini.... maafkan lah aku.... (padamu ya Allah aku memohon ampun dan taubat) sesungguh nya aku berasal dari seorang manusia yang jahil,hina dan dina dan mendapat petunjuk allah ke jalan yang benar... bila dah dapat hidayah Allah jangan lah mensia siakan nya seperti aku suatu ketika dulu.... kenalah sentiasa berpesan pesan mengenai kebenaran dan sabar walaupun dikeji dan dicaci... (oh... pada mu Ya Allah tempat aku berlindung)



Ps: hanya binatang dan tumbuhan sahaja yang ada kelebihan mendengar azab kubur.

No comments:

Post a Comment