Followers

Tuesday, February 28, 2012

super BLANCA !

Alhamdulillah :)

24 February
I was riding a motorcycle when suddenly

*
*
*
*


BEDEBUKK !
ad seorg gadis terjatuh . 
terlanggar kereta kancil kt dpn uh .
nafas tercungap-cungap, dada sesak .
dia tercampak !
Ya Allah, apa jadi ni?
sambil bergegas menuju kpdnya .
dia okay, Alhamdulillah :) .

but then,


saya : awak, bangun lah wak .. jgn tinggalkan saya :'(

dia : senyap tanpa signal :( :(

saya : awak, please bangun . saya perlukan awak,, saya takleh hidup tanpa awak *O* ..

dia : kaku .

saya : awak ! tlglah, saya serius ni . tanpa awak hidup saya tak bermakna .

dia : tit,tit,tit [bunyi 'degupan jntung'] .

saya : Alhamdulillah :D

aku terkejut .
org ramai menghampiri gadis t'sebut .

them : dik, awak okay?

saya : saya okay, no worries lah ^^ .

them : betul ni tak ape-ape? adik nak balik mne?

saya : ye betul, saya tak ape-ape, tak luka-luka pun . hm,nak pergi rembau .

them : meh saya tlg hntarkan nak? saya pun nak balik rembau . motor ny nanti saya suh owg antakan .

saya : takpe-takpe, terimakasih ^^ . saya pergi sendiri je rembau .

them : betul ni boleh ? motor ni masih boleh berfungsi ke tak?
[lampu dpn + right side-mirror dah toleh ke kanan -.-']

saya : boleh lg. terima kasih tau. sorry ~~

then, gadis tersebut bergerak menuju ke destinasi .
aku follow dr belakang .
ceh .
hujan lebat membasahi bumi ni, dia boleh buat dek jeh?
main redah je hujan ni .
habislah, lencun baju aku ! =='

sebenarnya,,,
.
.
.
.
.
aku lah 'gadis' tersebut.
theehihi ..

haha,betul wea.
lencun baju aku haa [lupa bwk raincoat .]
kalau perah baju ni,
boleh dpt half baldi tau !
hahaha, merepek jela aku ny .

*******

Alhamdulillah,sampai pun uma.
kalau nk tunggu hujan berhenti,
malam baru smpai rumah .
confirm lah mse uh mak calling tak henti-henti,,
tanya 'bila nak balik ny??'
untung gak lah aku ny degil =='
degil sbb men redah je hujan yg sedang menggila uh !


aku : awak?


awak : menyepi ~


aku : awak, tlg jgn cmni ...


awak : silence .


mak : mungkin dia hidap 'paru-paru' berair kot .


aku : hah ? kalau cmtu meh owg keringkan [erk !]


mak : try lah kalau boleh =='


aku : tgh mengeringkan awak .


awak : masih diam membisu :'(


aku : bangunlah , tlglah . saya mengharap sgt ny .


beberapa minit kemudian ~



awak : hukk hukk . mula bercahaya :D


aku : terimakasih Ya Allah !


*



itulah singkatan cerita
excident aku uh .

si 'dia' uh senanye handset aku,
terbarai nset uh masa aku terjatuh .
bateri ntah ke mana,
handset ntah ke mana ..
risau weh .
slowly i turned on the handset .
syukur weh, handset uh masih hidup .
kalau tak,
aku tatau na cne na contact org lagi :(


si 'awak' uh plak my lappy .
aku terlupa motor ny ada 'top box'
so dgn slumbernya aku redah hujan .
apalagi, 
basah habis beg aku.
aku ?
aih, confirmlah lencun habis .
straight balik uma aku terus mandi .

then on my lappy .
:(
my lappy is wet ,
dia taknak on :'(
aku tatau na ikhtiar ape lagi

so , aku keringkan jela lappy ny,
moga-moga usaha aku membuahkan hasil.
then , after a couple of minutes,

i turned on the lappy

Alhamdulillah,
Allah selamatkan lagi satu 'nyawa' :D


so, konklusinya di sini adalah ..

se'slow' mana pun korg bawak knderaan [especially motor lah]
pastikan korg be wary .
maut ada kat mana-mana pun .
lebih-lebih lagi masa hujan..
emg uh masa favorite lah excident berlaku .
nak drift?
tak payahla .
even kat highway pun ,
korg jgn bwk overdose plak.
had laju kebangsaan pun hanya 70km/jam .
hm, tade lah,
aku nasihat ny sbg peringatan utk diri sendiri gak.
beringat sblm kena, isn't it?

p/s :gara-gara risau psal result spm, dah bpe hari ntah aku tak on9 fb .

sorry, tp aku mmg tgh cuak thp gaban ==' .
takut result aku uh disappointing me :(
aku taknak mcmtu !
Ya Allah, tlglah bantu hambaMu ini ~



when will I reach my destination ? ,

destini.hlovate ..


4 comments:

  1. bhye gle ko ni~=.='

    amiin~smoge result kte sume cmerlang...
    peace....

    ReplyDelete
  2. hehe . kau nak try tak? ;D

    aminn !! harap mulut kau kali ny masin ~~ :)

    ReplyDelete
  3. tulaa bwk laju ag..teehee amin3 untuk kite (:

    ReplyDelete
  4. dahtakbawaklajumasauh :( .
    takperasan kereta uh dekat sgt .
    hehe , ape yg cik nyn ase haritu
    mmbuatkan saya berdebar2 tok bwk laju lagi~ -.-'
    :)

    ReplyDelete