Followers

Sunday, July 22, 2012

RASA ITU sekejap cuma :')

Buah mengkudu biji sawi,
segarnya pagi ni, rasa cam taknak mandi ! -_-' 






semalam ada seorang kawan post something on my wall . Ia berbunyi :

*************************
JENIS DARAH A : FARMER



--> merupakan golongan yang pemalu tetapi mementingkan kesempurnaan dalam senyap,
--> sangat bertimbang rasa terhadap orang lain dan tak pandai menipu.
--> setia dengan kawan dan rakan sekerja .
--> boleh menjadi perahsia yang kuat, tetapi jarang sekali berkongsi perasaan mereka .
--> sukar dipuaskan dan serius dalam hidup (?) 

peribadi asas ;
:0 berhati-hati dalam membuat keputusan .
:0 sentiasa memastikan sesuatu yang jelas melalui kontrak .
:0 terlalu mementingkan undang-undang sosial kehidupan .

kadar toleransi ;
-.- toleransi tinggi dengan kerja-kerja fizikal dan berulang .
-.- tak mampu menerima perubahan dengan mudah .
-.- hilang minat pada satu-satu hobi dengan mudah .

how do they look forward their future and their past ? hm . ;
terlalu mencuba untuk melupakan masa lampau + bersikap pesimis terhadap masa depan .

how do they visualize their feelings ;
* boleh berpura-pura membuat muka tenang walaupun hakikatnya sedang marah ^.^ [it is really me]
* memerlukana masa yang lama untuk pulih jika dilukai .
* sensitif kepada pandangan orang lain .

how do they work ;
-> menguruskan satu perkara sahaja dalam satu masa .
-> membezakan antara kerja dan peribadi.
-> sangat bertanggungjawab .
-> terdorong untuk melakukan hobi yang membantu mereka menenangkan perasaan .

******************************

frankly speaking, up to 97% of the fact is truth about me . entah dari mana kawan jumpa tentang ni tapi Alhamdulillah , he found the real me ^.^ .

nak ulas pasal 'boleh menjadi perahsia yang kuat, tetapi jarang sekali berkongsi perasaan mereka .' exactly, saya memang SANGAT SUKAR untuk spill my sensations . kebanyakkannya saya simpan sendiri dan biarkan ia berlalu pergi tanpa resolusi dan kembali menambat diri . pergh , sakit dada ni tahan sakit ouh tapi nak buat macam mana kan, sendiri yang cari nahas . kalau luahkan apa yang dirasa pun, saya cuma luahkan apa yang common sahaja . yes, yang common sahaja . kalau masalah yang kritikal tu, saya simpan, tak sanggup nak bebankan hati orang lain dengan masalah saya .

but there is once where I tried to spill what i feel , dan saya berjaya luahkan half from the exact total . berjaya luahkan semua tu pun atas desakan kawan , bersungguh-sungguh kata 'daripada kau simpan lama-lama dan kau sendiri yang merana, better kau luahkan. orang lain taknak dengar takpe, aku sudi' ,, macam tu lah lebih kurang ayat beliau . tapi tu dulu , masa zaman sekolah dulu [ecece, bukan lama sangat pun tinggalkan zaman sekolah] . sekarang bila di matrik, bila masing-masing bawa haluan sendiri , kononnya ada kawan baru yang boleh faham apa yang kita rasa [ padahal sebenarnya takde punn :'( ] , perasaan itu kembali terpendam .

pernah sekali tu [err, more than once I think] dada ni terasa sakit , macam orang asma pulok , nak menangis je rasa , tapi saya masih cuba tahan . saya cuba fahamkan diri saya , I told myself that life is really tough but I know I could make it . cuma caranya, I don't know . dengan kawan yang dulu tu pula , dah lama kami tak contact . terasa macam spirits dibawa pergi :( . tapi saya tahu masing-masing busy , busy dengan kawan baru , busy dengan life baru . Even I have friends around me, saya tetap merasakan saya keseorangan . terkadang dalam solat pun menangis, I told Him my problems, walaupun tiada balasan setidaknya bila the transparent liquids rolling through my cheeks , tekanan tu terasa berkurangan .

kepada kawan-kawan di luar sana, maaf . this isn't means that I didn't trust you but it is just that I do not want to load my problems on your shoulder . selagi masih terdaya, saya akan cuba tahan . tahan dan tahan . sampai bila , biarkan Dia yang tentukan . insha-Allah :') . doakan saya eh moga-moga saya mampu tahan rasa ini , dan tak dibebani tekanan maha hebat . dan jangan biarkan ia hapuskan masa depan saya ! thanks for your efforts and supports ^^ .



p/s : sorry , harini terlebih dos rindu pulok . hehe . gua kangen sih sama kalian :'( ..

written by me :
pipo :) .

No comments:

Post a Comment