Followers

Saturday, July 12, 2014

Tiket Ni Milik Kau, Kita, dan Aku :)

"Kalau kau diberi pilihan untuk hidup atau mati, mana satu yang akan kau pilih?"

"Aku akan pilih untuk hidup."

"Tapi kenapa? Kau seorang hafiz, syurga dah menanti, tinggal nak langkah kaki je. Sekarang kau pilih untuk teruskan hidup??! Yakin ke kau akan terus kekal begini, atau kau terpesong jauh dari kami?"

Akmal tersenyum. Dia punya alasannya yang tersendiri.

"Kau tu tanya aku soalan tu pulak. Kalau kau-lah, mana yang akan kau pilih? Hidup, atau mati? Lagipun kau pun takjauh beza dengan aku, seorang hafiz jugak."

"Well, aku..... aku akan pilih untuk mati :)"

"Just give me a reason, just a little bit is enough eh. Hehe maap. Terlanjur pulak. Cepat, cepat. Bagi aku sebab kenapa."

"Sebab aku nak jumpa Allah. Aku nak jumpa pencipta aku. Aku rindu Dia, dan aku nak masuk syurga. Kondisi aku sekarang menjamin aku syurga!"

"Habistu kau hingat oranglain tak rindu? Orang lain taknak masuk syurga??"

Nazrizal terkedu.

"Beb, sebabtu lah aku pilih untuk hidup. Aku nak ajak sama orang-orang di sekitar aku terutamanya untuk sama-sama mengejar cinta Ilahi. Aku taknak masuk syurga sensorang. Tak best! Nanti takleh nak buli orang. Hehe. Sunyi pulak tu. Lepastu, takkan kau sanggup rasa semua nikmat syurga nih sementara yang lain terkulai layu dibakar api neraka? Fikirkanlah walau sejenak :)."

Naz terjeda. Betul apa yang dikatakan Akmal. Tamaknya aku nak masuk syurga sensorg :( . Lagipun, yakin ke seorang hafiz akan, saya ulangi, A-K-A-N masuk syurga? Tak kan? Walau dia seorang hafiz sekalipun tapi akhlaknya teruk, tak dan jugak. Allahu T.T

The people are of four types: 
A man who knows, and knows that he knows. This is the scholar, so take from him. 
A man who knows, but doesn't know that he knows. This one has forgotten, so remind him.
A man who doesn't know, and knows that he doesn't know. This one is a student, so teach him.
A man who doesn't know, and doesn't know that he doesn't know. This one is an idiot, so reject him.

No comments:

Post a Comment