Followers

Monday, May 30, 2011

apa khabar jodohku ... :)

Apa khabar jodohku?

Berat rasanya kelopak mataku untuk tertutup. Bagaimana dengan kamu?

Apa kamu selalu terbangun di sepertiga malam terakhir? .. dan apakah mulutmu terus menerus berzikir dimalam hari?

Jujur aku rindu kamu, wahai jodohku..

Tapi saat ini belum saatnya untuk kita bertemu, bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang, dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi saban waktu.

Kadang–kala aku berfikir, apa nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku? Mengajakku bertafakur dan bersujud kepada-Nya?

Berat hati ini menantikanmu, gelisah pula hati ini memikirkanmu.

Adakah kau selalu menghiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan?. Apakah nanti saat zuhur tiba, kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara, hanya untuk menghadapNya?

Jodohku, sihatkah kamu?

Kalau aku berada disampingmu saat ini, mungkin aku akan merawatmu dengan penuh kasih sayang.

Jodohku, sabar dan tenanglah..

Aku disini masih bersabar menanti mu. Janganlah hatimubersedih, senyumlah.. kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita.

Jikalau detik ini hatimu sedang terluka, berwuduklah.. dan dekatkanlah dirimu kepada-Nya. Tetapi disini aku berharap agar kamu baik-baik saja.

Jodohku, aku rindu..

Bilakah kita akan bertemu?. Begitu banyak hal yang ingin ku ceritakan kepadamu. Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat–nasihat mu.

Hati ini kosong, dan hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang kan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku.

Jodohku..

Adakah kau juga rindu padaku?. Bagaimana dengan Quranmu?. Sudahkah kau baca diantara maghrib dan isyak?. Apa yang kau fahami dari surah itu?. Ceritakanlah kepadaku.. ingin aku mendengarnya.

.. Dan begitu juga dengan keluhanmu, aku sedia mendengarnya..

Apa perubahan yang kau lakukan dari hari ke hari?. Semakin baikkah?. Ketahuilah, ku hanya mengharapkan yang terbaik buatmu.

Jodohku..

Disetiap langkahku dan seusai solatku, ku bisikkan AL-Fatihah untukmu, agar kau selalu berada dijalan-Nya.

Bersabarlah sayang, waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama.. dan ingatlah sayangku, janganlah sampai dirimu tersalah memilih jalan.

Jodohku..

Nantikanlah diriku, dengan perbagai kebaikan yang nantinya akan membawa rahmat untuk kita dari-Nya.

Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama.. kerana aku mencintaimu secara tulus dan ikhlas demi-Nya.

Jodohku..

Bersiaplah kau untuk mencintaiku secara tulus dan redha menerima segala kekuranganku dan membenarkanku dikala aku salah.

Sayang, berusahalah membahagiakan orang tuamu .. dengan menjaga sikapmu dan tutur katamu. Aku yakin kau adalah seorang yang sabar, seorang yang cekal, seorang yang boleh membesarkan anak–anak kita kelak dengan penuh hikmah.

Ingatlah, jangan pernah dikau merasa keseorangan.. kerana aku disini masih setia menantimu.

Jodohku..

Seandainya siang sudah berlalu.. pejamkanlah matamu dengan buaian doa, dariku yang selalu kuhadiahkan untukmu.

Jodohku..

Ingatlah sayang, aku selalu ada untukmu..

Semoga kerinduanku ini akan terjawab, seiring berjalannya waktu.. dan semoga ALLAH yang maha Esa selalu membimbing kita ke jalan yang diredhai-Nya. Amin.

Melakar Cinta Allah Melalui Sahabat

"Kau tahu apa itu makna uhibbuki fillah?" tanya seorang sahabat kepada saya.

"Mencintaimu kerana Allah," Ringkas jawapan saya.

Kelihatan tidak senang duduk sahabat dengan jawapan saya. Riak muka tidak puas hati lagaknya.

"Memanglah, itu direct translate. Tak semua orang faham erti itu sebenarnya. Cuma mengungkap tetapi tidak sampai jauh ke dasar hati, kerana itu setiap perkara yang dilakukan pasti ada kurangnya, hingga kadang-kadang boleh menjadi cemburu dalam berukhwah. Manusia sebegini masih keliru sebenarnya," luah sahabat dengan air muka penuh kekesalan.

Terhenti seketika kerja yang saya sedang lakukan. Berfikir tentang kata-kata sahabat sebentar tadi.

"Cemburu dalam berukhwah? Saya setuju, bahkan ada yang masih tidak mampu mentafsir erti uhibuki fillah itu sendiri. Keliru itu benar. Realitinya kerana fitrah berkasih yang terlampau. Rasa menyayangi yang terlampau hingga ada istilah 'dia milik aku' sahaja. Astaghfirullahal azzim, mohon dijauhkan perasaan sebegini," memandang sahabat dengan penuh pengertian.

Benar, ini kisah realiti. Sebenarnya ramai yang masih keliru dengan perasaan sendiri. Fitrah manusia memang mahu menyayangi dan disayangi, tetapi berpadalah dalam berkasih dan sayang hingga timbul perasaan ingin memiliki. Mengikut ilmu psikologi, inilah yang dinamakan innate motive.

Maknanya jangan berkasih sayang lah?

Tidak.. bukan itu yang saya maksudkan. Berkasih sayang itu perlu, tetapi berpada dan kawallah diri. Berukhwah kerana Allah semata-mata. Jadi takkan timbul isu 'dia milik aku'.

Tidak Cemburu

Orang-orang yang beriman tidak akan rasa cemburu apabila sahabat menjalin ukhwah dengan sahabat lain. Isilah hati dan nurani dengan jalan Allah kerana ukhwah ini terjadi atas kehendak Allah. Jika ada timbul rasa cemburu, muhasabah kembali kerana sungguh itu adalah bisikan syaitan yang cuba menghasut dan menggugat ukhwah yang dibina.

Siapa kita untuk memiliki? Tiada apa-apa di dunia ini adalah milik kita. Sahabat? Bukan milik kita. Justeru kenapa mahu cemburu apabila orang lain mendampingi?

Firman Allah s.w.t : "Sesungguhnya mukmin itu bersaudara." (al-Hujuraat: 10)

Dari firman ini telah jelas bahawa semua muslim itu adalah bersaudara. Tiada yang tertinggal. Kita memerlukan antara satu sama lain. Seharusnya kita perlu belajar menyayangi setiap sahabat yang berada di sekeliling kita.

Dalam Islam sudah diajar tentang ithar (melebihkan orang lain) yakni tahap ukhwah yang paling tinggi manakala berlapang dada adalah tahap ukhwah yang paling rendah.

Tapi dalam apa jua keadaan, kita harus sedar tentang makna basitah (kesederhanaan). Bila sudah sayang terlebih, segala benda jadi lain. Justeru itulah kita perlu bersederhana. Kalau mahu sayangi semua, bukan memilih-milih pula.

Nasihat ini jelas untuk saya dan semua yang mempunyai sahabat. Mungkin ini sudah terjadi atau bakal terjadi. Makanya saya mahu mengingatkan dahulu sebelum terkena pada diri sendiri atau yang lain juga.

Uhibbuki fillah, best friend, teman sejati atau apa-apa sahaja akan menjadi retorik semata-mata jika setiap perhubungan itu tidak di dasari dengan iman dan takwa. Usah tertipu dengan mainan perasaan sendiri. Perbetulkan niat kembali jika masih ada cemburu di hati.

Layanan Istimewa Untuk Semua Sahabat

Sayugia saya mahu mengingatkan kalian tentang kisah Rasulullah SAW dalam bersahabat.

Adakah para sahabat yang lain merasa cemburu dengan Abu Bakr apabila Rasulullah SAW mengatakan Abu Bakr adalah teman baiknya. Saidina Umar, Uthman, Ali dan sebagainya tidak cemburu melihat persahabatan itu kerana Rasulullah SAW melayan para sahabat yang lain juga dengan istimewa. Inilah yang perlu kita contohi bersama.

Jika kita mampu untuk memberi hadiah, belanja kawan, sentiasa saling mengingat, membantu dia, bertanya khabar kepada kawan yang seorang; beri layanan istimewa dan memasak untuk kawan seorang, kenapa tidak kepada kawan yang lain kita lakukan sebegitu rupa? Adakah Islam mengajar kita untuk membanding beza darjat?

Dari Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.a.w bersabda:

"Janganlah saling mendengki, saling menipu, saling membenci, saling memutuskan hubungan dan janganlah sebagian kamu menyerobot transaksi sebagian yang lain, jadilah kalian hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang muslim itu saudara muslim yang lain, tidak boleh menzaliminya, membiarkannnya (tidak memberikan pertolongan kepadanya), mendustainya dan tidak boleh menghinakannya.

Taqwa itu berada di sini (beliau menunjukkan dadanya tiga kali). Cukuplah seorang (muslim) dianggap (melakukan) kejahatan karena melecehkan saudara muslimnya. Setiap muslim atas muslim lain haram darahnya, hartanya dan kehormatannya." (HR. Muslim dan Ibnu Majah)

Jadi, mari kita tajdidkan (memperbetulkan) niat kita dan banyakkan muhasabah. Mungkin selama ini kita berukhwah bukan kerana Allah tetapi atas dasar lain.. peribadi ke, minat yang sama ke, perasaan ingin memiliki ke..

Mari koreksi diri.. mari istighfar berulang-ulang kali..

"Ada tak orang rasa cemburu dengan kita. Mereka rasa takut untuk rapat sebab kita berkawan baik?" tanya sahabat lagi.

"Wallahua'lam, jika ada yang berfikiran sebegitu, mesti ada silap dia dan silap kita juga. Dalam ukhwah ini kita membina ithar tetapi kita perlukan juga basitah," tuntas saya.

Moga ini dapat menjadi renungan untuk para sahabat di luar sana. Sungguh mungkin ini juga bakal terjadi pada saya dan anda, kita tidak tahu. Jadi persiapkan diri dan bermuhasabah kembali.

Marilah kita menjalin ukhwah kerana Allah..

Untuk sahabat-sahabat saya di luar sana.. uhibbuki fillah.. harap ukhwah ini hingga ke jannah hendaknya.

Ya Allah,peliharalah ukhwah kami ini. Moga tiada hasad yang menyelirat jauh di hati yang tersirat..

Di jalan Allah,
Persahabatan ini bukan milikku dan bukan jua milikmu,
Persahabatan ini adalah perancangan daripada Allah yang mengetahui segala rahsia,
Kerana DIA lah aku mengenalimu dan kerana DIA jua telah menetapkan ukhwah itu,
Pasti terukir 1001 kenangan dan kasih sayang,
Semuanya kerana Allah,
Sungguh,
Bukan kerana selain daripada-Nya..


                            regards : iluvislam.com 

kan bgoz kalau sume cmni . (include myself .)

"Cantik baju awak malam ni..."

"Ye lah... Baju ni kan baju yang awak hadiahkan minggu lepas."

"Awak, malam ni malam apa ye ?"

"Entah. Malam apa? Kenapa dengan malam ni...?"

"Awak, malam ni malam Valentine Day la..."

"Oh,awak... Saya nak cakap sesuatu la malam ni."

"Apa dia? Cakap je la."

"Awak, saya terbaca kat satu artikel ni, yang kita tak boleh sambut Valentine Day. Awak tahu tak pasal tu ?"

"Dah lapuk cerita tu... Abaikan je la."

"Awak, kita orang Islam kan?"

"Yeah, for sure la..."

"Kita ni Islam atas nama je, kan?"

"Eh, apa yang awak nak syarah kat saya pulak ni?"

"Saya takut la awak... Malam semalam, saya mimpi, saya mati. Mati wak.. Awak tak takut mati ke?"

"Isy... stop talking nonsense la."

"Saya cakap betul awak. Ada kawan saya cakap, couple tu haram. Kalau nak berkasih dan bersayang berlainan jantina, kena ada ikatan yang sah. Tapi kita?"

"So?"

"Kalau saya nak minta kita kahwin sekarang, mesti awak tak setuju kan? Alasannya kita masih muda. Tapi wak..."

"Awak jangan nak merepek ye. Jangan kata tiba-tiba nak berubah pulak. Awak yang ajak saya datang malam ni kan?"

"Tapi awak, saya tak habis cakap lagi ni."

"Sudah. Sudah. Jangan rosakkan hari kekasih esok ni. Saya ada surprise untuk awak."

"Saya tak perlukan surprise tu. Saya takut Allah bagi 'surprise' kat saya, tanpa saya sempat buat apa-apa. Awak, dengar ni. Kalau kita nak berkasih, kena ada ikatan yang sah. Dan, berkasih bukan ada specific hari. Awak, saya takut wak..."

"Apa yang nak ditakutkannya lagi. Saya kan ada."

"Tapi nanti, kalau saya dah mati, saya tinggal dalam kubur sorang-sorang. Kalau saya kena soal macam-macam, kena seksa, awak ada ke dengan saya waktu tu untuk tolong saya, bela saya? Kalau awak ada, takpelah, saya rasa sikit lega."

"Awak ni dah mengarut ni..."

"Awak, kita bukan tak tahu semua ni. Kita tahu. Cuma kita sengaja buat-buat tak tahu. Kita pun ada belajar agama waktu sekolah dulu. Awak tak ingat ke? Ustaz Zamri selalu ingatkan kita pasal ni."

"Ok, ok. It's enough. So, apa yang awak nak sangat sekarang ni?"

"Kita clash! Itu yang terbaik wak."

"What??? Awak kena sampuk apa malam ni?"

"Biarlah awak nak kata saya kena sampuk ke apa, sekurang-kurangnya saya nak awak pun kena sampuk."

"Gila apa awak ni. Saya nak balik la macam ni."

"Awak, ingat kata-kata terakhir saya ye. Hidup ini tak lama. Hanya ada peluang sekali. Tapi, kalau kita gunakan ke arah kebaikan, sekali tu sudah mencukupi."

"Dah, jom balik."

"Takpela awak, saya balik sendiri."

"Whatever. Pelik la awak malam ni. Ok, see you tomorrow."

Baru sahaja lelaki itu berlalu meninggalkan teman wanitanya sejauh 10 km, terdengar satu hentaman kuat. Sebuah motor dirempuh oleh sebuah kereta dari arah bertentangan.

Dia.

Malangnya, tidak lagi bernyawa.

Dijemput malaikat terlebih dahulu.

Maka, tiada lagi peluang baginya.

Tiada lagi sesalan baginya.

Untuk bertaubat, memohon keampunan dosa-dosanya.

Hanya bekalan yang sedia ada, bakal dibawa, hingga ke sana.

.......

"Awak, kenapa awak pergi dulu? Kita tak sambut Maulidur Rasul lagi."

"Awak..."

"Eh, awak cakap dengan siapa ni?"

"Macam mana awak ada kat sini? Bukan ke awak yang kena langgar kat depan tu?"

"Tu la... saya pun ingat saya yang kena langgar, tapi rupa-rupanya motor belakang saya yang kena. Alhamdulillah, nasib baik Allah masih pelihara saya. Pastu saya teringat kata-kata awak tadi, sebab tu saya patah balik ni. Saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak sebab sedarkan saya tadi."

"Saya balik dulu. Assalamu'alaikum."

Sunday, May 22, 2011

teacher's day . :D

HAHA ! aku pky spek ? bia betul ~~ hoho, betulla , aku pky spek (tp owg pye lah .) . hehe , oke tak ? senanye , wktu na tgkp gmba jehh aku bukak mte . afte dat aku tros ttup mte . tanak weh , tanak pky spek tol tol dehh ... 




16 mei '11 . dlm dewan . :D 

hah , tu a aku . nmpk pelik ke ? hoho , maaf lah . aku tade kje mse tu , so lyn jelahh ~ ~ :DD resepsi lmbt start lah , tu yg mcm tu uh ,, jd gile2 ckit . *O* ,,

ohh , lgsung t'lajak t'nmpk tarikh 16 mei uh , aku na cte kt cni ;
lmenye na tggu cegu cmpy , rmy da syahid ha . mte aku plak da berair . ngantuk seyh , tp aku tahan jehh . 5 minit kemudian cg un msok ,, sume b'diri meyh (yep , ad VVIP skali lah) . then , mjlis dimulakan cm bese ~~ 

mule2 , p'smbhn dr fom 1 sbg gimik . mrk wat tarian cm dikir barat (?) , hm , cmtu a lbey krg .. pastu kasi adiah uh sume cmpy a pd p'smbhn montaj f5 putera . whoa ! muqaddimah un ta abez lg airmte plak na kua . adehh, tahan pipah ~~ . aku tgk montaj uh cmpy abez (sume owg tgk !) and i start burst into tears .. wahh , taching betul montaj uh cmpy dq2 lower fom pon nangis gak . . i swept my tears n try to be cool tp ta bole laa . aku tetap taley tahan .. 

next , prsmbhn terakhir dr f5 puteri . fame jd mc . "firstly ktorg na mnx maaf . disbbkn mse tak ckup so ktorg batalkan pantomen nh" ,, "alahhh ,,," kami merungut . "tp takpe, ktorg de p'smbhn laen (p'smbhn khas dr  wafa aula ) . terimalah " .. wafa pun memulakan sajaknye dan mse da laz2 uh dye cm na nangis jehh . sobsob , jgn a cmni , nty aku jd lmh plak . T_T ,, "okeyh , ny ade lg 1 p'smbhn . dr kami utk ...... ", fame na nangis dah mse tu . p.a plak ckp , "wea fame jgn a cmni" . mate dye berair orh .. so, mrk yg b'tugas bukak lagu dan ,, 'pertemuan kita di suatu hari ,,' .sume f5 puteri b'diri dan sume nek ats pentas walaupon senanye akem dah ckp takyah nek ats . 

tp ta sume un yg nek ,tkut dyorg leleh plak kt ctu . aku oke jehh (tp kne diri kt dpn skali plak) >> aiyo , mrk conquer kt blkg lahh . aku ta tahan lah . na menyanyi pun sore ta kua . dh a berdiri kt dpn , segan seyh .. aku cuba tahan tp tetap ta boleh . ish ! lemah betul afifah hanani nh . dan , dq putera cm pham2 je , dyorg un ikut bgon dan salam ckgu2 .. ckgu pompuan un tak ketinggalan , mrk naik ats dan kami salam serta peluk dan mntak maaf ats sgle involuntary error tnpe concious control .... mate ckgu merah, berair .. (heyy ,aku lupe ad plaja len gak kt bwh . series aku egt dewan kosong jehh mse tu .) .. 

abes dah babak td , next mjlis persaraan datin plak . aktiviti dye cm bese a , ucpn , bg adiah sume .. abez je mjlis f3 n f5 beratur sepjg jln datin tok ke pej. tok salam datin buad laz time . fom2 len plak beratur sepjg jln datin tok kua dr skola tuh ... 


 ktorg f5 beratur kt cni . f3 kt sepjg susur gajah na g kantin uh . 

 ad gak yg tggu kt dpn pejabat . bwh uh sesak lah . -.-'

 kt ctu lak fom2 len b'atur . f4 kt hjung jln kua . the exit .

 penatnye tggu kan . tkpe , tggu uh 1 pengorbanan .
 akem kasi adiah kt datin .
  
berborak dgn (sapetah) beliau .


 
 laz momen wif datin :D . (gmba fes n laz)


 she's otw on leaving . :'(


 kete suda menunggu . (stop yr steps !)


 haih , kalau itu keputusan anda . (",)


 
kete start moving . vroom .. vroom ..
  
 lambaian dr kami . tata datin ~~


 she's waving at us . :D
'blaja leklok ea , kasi cemerlang skola nh .'
smpt lagi beliau bg nasihat . 


 :no comment:


beliau suda pergi . selamat jalan datin .
moge berjumpa lg pd masa akn dtg . 
we'll miss you . 
sarang hae yo ! <3 ..


tu a  pertemuan laz ktorg . pasni kami akn ditadbir oleh pengetua baru , seiring dgn nme baru skola . hm , cm tau2 plak datin na b'sara , skola un tuka nme . pape pun , hve a good trip datin . to the new principal , WTP , welcome to pedas . :D 
tok laz time , terimakasih kt korang :

putera :-

azam .
pendeq . 
aliff .
abun .
iqbal said .
apeng . 
harith .
jeno .
 fakhri .
apiz . 
kecik .
 (ad t'tinggal lg sowg ke ?)
montaj kowg sungguh tacing . kami suke :'D 

puteri : 

paah .
dan sesape yg ta disebutkan nmenye .
 (ta larat dah . batch kte rmy sgt .)
thnx a lot pal . memori itu sgt indah .
biarkan ia terus berhabuk ...
as long de memories keeps alive . :)

*out of story ..
sume ta perasan . sume terlupa . sume bz . sdr tak , 'perang' kali ny 'perang' terakhir kte bersme . lps ny da tade senda gurau dlm bilik sekecil bilik drjh .. da tade dah rotan ust farizan . . da tade gelak tawa bersama . sume bz na prepare tok spm tp perasan tak krn spm , kte berpisah . kte akn menangis ari tu .
  



regads : dehearty_roses . 

Saturday, May 21, 2011

cite pasal aku :D

i open my dairy and soon i saw my post . bg kowg maybe nmpk bese jehh tp bg aku , whoa ! aku pun ta egt cte tuh .. 

cthnye cte sal kau na pndh tp ta jd tuh . rupe2nye aku de tules mek . t'egt plak cmne aku pjuk kau spye ta pnda (b4 kau kte ka ta jd pndh uh) ,, klaka wehh . haha . ta sgke i'm easy to be manipulated . sng2 jehh kau psyco aku . ble aku dpt tau kau sje je wat cmtu aku ase ish geramnye ... tp ble pqe2 blek, klaka gak . salah aku gak , lurus bendul sgt . haiya ~~ ^,^''

apela aku ny , byk emo arh kt blog nh . maaf lahh , kt blog ny jehh bwu de feeling na luahkan sume . diari ? ehm , ta perlu la kot sume luah kt diari . maybe , for the personal one ? tu bole a .. wehh, skrg msih mggu pekse (tp mungkin mse kau bce nh , pkse da abez) so goodluck jwb exam ! aku tau kau bole buad. kau kan pndy ~~ :D doakan kami skali, inshaAllah aku takkan lpe tok doakan kowg . 

after this bio paper 3 . huish , menggigil aku ble dga bio paper 3 isnin nh . aku bjet pper 1 @ 2 tu yg smgt na blaja uh . tp ble paper 3 ,, haiya , ase down ckit a . bukan taley buad tp ta yakin lah . tuh experiment kan ! spe yg bole score tu emg aku tabik lah . :'D  dh a aku slalu kantoi bab2 inferens ngn hypothesis uh . aduhh ,,, doakan aku bole jwb ek . aku nak sgt pekse kali ny BOOM ! bia gempak up up dpd kau . aku na jd pndy cm kau wehh ,, aku nak sgt ..

aku tgh mkn maggie mee ny . pedas seyh , pijar mulut . (heh, pekse un ta abez lg smpt plak mkn megi) . heheh , skali skale jep . bdq pedas yg len tade a (emg a,mgu ny kan ta blek) . aiyo , ape mao buad ek? hah , stadi psi ! betulbetul , dh a lpe bwk buku blek so , stadi gne media elektronik a ape lagi . :DD

*(ari kames) aish , asal aku ase rndu sgt nh ? ase cm na suro je mak ayh dtg mgu ny (tp dyorg mne dpt dtg ,,) . tkpe a, kol un jd a . so aku pun kol ... tutt.. tutt.. mak angkat fon . then mak kte , "pipah , bapak msok hospital ari slse aritu . dye kne strok sbb HBP . strok belah kanan so paralysed belah kiri. aritu taley gerak tp skrg da ok ckit dah . dah bole makan sume ..." aku ta sdr pun airmte aq mengalir . "habistu umi..." , "ye , dah jgn risau. bapak da ok ckit . umi gilir2 jge ngn laber .." . "habistu umi. .owg ta abez pkse lg ." , "dahdah . kau pekse je cm bese . doa lah byk2 , bce yasin ,,," . aku ta tahan dah wea . meleleh aku kt ctu .

besoknye plak afte mkn ptg ustzh nita jmpe aku . dye ckp mak aku kol ckp sal ayh aku n suro aku blek . t'gagap-gagap aku . 'na blek ke tak? blek ke tak? ok , aku balik .' so mlm tu pack brg n blek besoknye (arini) kul 8 pg . skip klz psi ha, aiyo ~ ,, so skrg aku da smpai uma . ayh aku discharge esok . nty ayh kne fisio tok b'latih b'jln . slmbt b'usaha ayh ! :D

Sunday, May 15, 2011

emo plak aku ,, ^^'

aku ingin menangis dlm turunnya hujan, tade sape tau aku menangis , tade sape tau aku bersedih .. :'(


ya Allah , btpe lemahnya hmbaMu ini . aku sntiasa menangisi kehidupan aku tnpa aku sedar aku masih ada Kau yg satu ! aku terlupa ya Rahman ... kuatkanlah aku ya Allah .  semoga aku kuat mengharungi hidup ini, suka dan duka .. semoga aku tabah menjalani liku-liku kehidupan yg penuh dgn cbrn . ya Rahman, Kau lndungilah insan2 yg aku syg sepertimana Kau melndungi aku sjak aku berumur setahun jagung .. sesungguhnya aku seorg hmba yg daif ya Allah ~~


ya Allah , knpe aty aku ny keras sgt ? airmata membeku dan taknak mengalir walhal aty menanggung 1001 beban perasaan . tak tertanggung ! 'Aku melihat terangnya bulan, cahayanya bersinar seperti sebutir mutiara jernih dan bulan itu seakan-akan tersenyum pdku , mmberi azimat & kekuatan . aku merenung matahari . cahayanya menerangi alam . terangnya ia memberi kekuatan dan keberanian kpdku .. aku memerhati alam . tenang setenang lautan biru, tidak seperti aty aku yg sdg berkocak kini . aku memandang birunya langit , melihat gumpalan awn yg bergerak bersatu . aku tersenyum :) . Subhanallah , betapa besarnya kekuasaan Allah , baru kini aku sedar .'


abundance of thank you pal , u help  me a lot . i learn a lot from u . maybe without u i'm hard to be like i am now . aku suka owg tegur aku jd tegur jela sume salah silap aku , aku tak kisah . aku suka owg menasihati aku jadi berilah nasihat yg kau yakin ia memberi manfaat pdku . aku suka owg berterus-terang pdku justeru berterus-terang jelah krn kadang i'm doing something with unconcious control . pimpinlah tgnku selagi berdaya , ingatkanlah aku selagi berkuasa . sehingga kini , aku masih tercari-cari identiti aku yg sebenar , aku belajar sesuatu dpd kowg .. kindness will always be priceless . kenangan sgt precious ,, . biarpun kotak memori semakin berhabuk dimamah usia namun janganlah biarkan ia terus ditelan zaman . iluvyou friend <3 :) ...


regards : dehearty_roses . 

b'pisah itu pasti .

npe an , dlm stiap pertemuan msti ad p'pisahan ? soalan ny sntiase terngiang-ngiang lam fkiran aku . wajar kan aku pqe sal bnde ny . yeah , mse aku hmpir berakhir . kalau a aku bole hentikan mase , nak je aku stopkan mse nh smpai ble2 (uish , kiamat a cmtu ~~) tp aku takleh . aku tade speciality tok wat sume tuh . MASA , akn ttp b'lari walau sebesar mne pon kite , walau setue mane pon kte ~ .

frankly speaking , aku ta suke perpisahan . sbb adanya perpisahan, akn ada tangisan . b'pisahnya kte beerti tiada lg kenangan yg akn t'bne bersama . aku tau perpisahan itu pasti tp tade cre ke tok kte elak dr b'pisah ? some people said elok a tu b'pisah . ia didik kte jd matang . i agree with him but at least plz gve me some time to comfort myself . aku ta ready lagiii !!

agknye msti kowg pqe aku ny msih ta matang kan . hm,, a little bit . heyy, aku ny snsitif gak orgnye tau . awas kamu ya ! . baiklah , aku akn try tok trme kenyataan walau sepahit mne pun ... :)

regard : imny .